tirsdag 5. april 2011

Vårtegn 2011 - uke 14

Ett nytt vårtegn fra meg, en dag forsinket. Pga arbeidshelg
hadde jeg ikke fått tatt noen bilder og i går var jeg så
trett på kvelden at jeg rett og slett ikke orket.
Men i dag har jeg hatt en hel dag fri og med det
deilige vårværet vi har hatt her nord så er energien
der igjen.


Endelig ser det ut som vi her nord også kan ønske
våren velkommen, de siste dagen har det vært mild
og sneen som kom forrige helg tiner og tiner.
Snart er hele trappa vår sne- og isfri! Siden vi
bor såpass langt oppe tar det lengre tid før sneen
forsvinner helt, så blomsterbedet mitt som er helt
til høyre i bildet blir det nok ennå lenge før jeg kan
begynne å gjøre klar for sommeren.


Planen er at vi i løpet av sommeren skal få byttet ut
det gamle gjerdet i trappa, gleder meg så og har en plan
om hvordan det skal bli.
Tror nok jeg må ta spaden fatt en av dagene å hjelpe
våren litt på vei, rett og slett hakke bort siste rest av
is og sne.


Veiene i byen er helt bare nå, men her utenfor hos
oss er det sne og slaps, men de bare flekkene
blir bare flere og større for hver dag nå.
Ikke lenge før vi kan ta ut syklene og legge
om til sommerdekk.

Trykker du her kan du se flere av
vårtegnene som er med i utfordringen til
Humlebacken.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar