fredag 4. januar 2013

Året som gikk del II

Ble litt lengre dette lille tilbakeblikket
på året som har gått enn jeg hadde 
trodd, men har jeg først startet så får
jeg vel avslutte også. Så her kommer siste
halvåret av 2012, om noen ennå mot
formodning skulle henge med... ;o)

JULI
-kom med halvgrått vær, og vi trasket avsted
i rallarnes fotspor den 6 km lange løypa ned
til Rombaksbotn sammen med venner. Flott tur
og flott arrangement, ble både togtur, fottur
og båttur før vi var hjemme igjen.
-sommeren stikker som snarest innom, og vi
nyter de små øyeblikkene den er her med
årets første bad (tådypping) i havet og 
fisketur til 1.vannet.

 -vi har avslutningsfest i barnehagen og lukker
porten der for siste gang. Vemodig både for liten
og stor. Heldigvis bor vi nært og kan stikke innom
å si hei nå og da.
-sommerens 2 store happeninger står for tur,
vi pakker koffertene og vender nesa mot sol og 
etterlengtet varme. To deilige, late uker i
Tyrkia, spekket med opplevelser. Feiring av
6-årsdagen til han kompis, første tanna ramler 
ut og masse annet gøy. Hjemme pøser regnet
ned, mens vi bader, soler oss og nyyyyter varmen!

 -scrappeprosjektet denne mnd ble hjemmelagede
tags med transferteknikk til å henge på Limonade-
flaskene vi har kjøpt til de flotte damene som
jobber i barnehagen.

AUGUST
-kommer med ennå mere regn. Jeg drømmer meg tilbake
til Tyrkias sol og varme, mens de flunkende nye hagemøblene
jeg kjøpte i slutten av juli ennå står ubrukt på baksiden. Men
jeg gir ikke opp håpet om litt sol og sommer her hjemme og.

 
-endelig kommer dagen vi har ventet så spent på, så med
sommerfugler i magen og ny sekk på ryggen tusler vi 
avsted til kompis sin første SKOLEDAG. Ferien er
over for oss voksne også, jobb og hverdag står på 
timeplanen.

 -August er tydeligvis den store bryllupsmnd, for nå 
scrappes det bryllupskort hvert ledige sekund

SEPTEMBER
-kommer med farvesprakende høstfarver og jeg må
bare innse at sommeren liksom aldri kom til oss her nord.
Kveldene tilbringes inne med scrapping, tente lys og 
te i koppen. 
-vi rydder og gjør klart for vinteren ute, og jeg 
pynter litt høstlig på trappa

-endelig er datoen for høstens store happening her,
Stempelscrapmessa. Jeg og min gode scrappevenninne
pakker koffertene for husmorferie med høy 
shoppefaktor for 3. året på rad.

-endel kort blir også laget denne mnd, bursdag-
og bryllupskort, noen veldig høstlige.

OKTOBER 
-vinteren nærmer seg med stormskritt og jeg leker
meg med PicMonkey og lager halloweenbilder
på PCn. 
-vi stikker til nabobyen for en langhelg på hotell
og kos i badeland

-den første snøen kommer plutselig, nå vet vi
at vinteren er her for fullt
-hele byen vår har fått hockeyfeber og han 
kompis er ikke noe dårliger så han kvesser 
skøytene og starter på hockeyskole

-ennå scrappes det litt bursdag-og julekort, men nå
har jeg startet produksjon av julekort og annet juledigg
til julemesse

NOVEMBER
-siden han kompis feiret halloween sammen med mormor
og tante, ble det ingen bilder fra denne feiringen. Men jeg
blogger om den skumle skolematen og middagen vi
hadde før han dro.
-nå er datoen for min første julemesse kommet, og jeg
er så spent, så spent. Messa ble en stor suksess og 
jeg kom hjem nesten tomhendt, men kan putte en god
slump på husmorferiebøssa. Guri så gøy det var!

 -vi tenker mer og mer jul, og inviterer venner til
litt julekakebaking og julemusikk. Ikke mye 
julestemning ute, hvor regnet atter pøser ned
og det er glarholke
-jeg mottar årets første julegave. Fra meg - til meg!

-ble endel ulike scrappeprosjekt denne mnd og det
meste ble solgt på julemessa

DESEMBER 
-1. søndag i advent, julestjerna er kommet opp og
nissene har flyttet inn i nissehuset, men resten av
førjulskosen vi pleier å delta på må vi stå over
da han kompis blir sjukpjusk. Da er det greit at
tante kommer på overnatting så vi kan ha
litt sjukpjusk-aktiviteter som pepperkakehus-
pynting og fuglematlaging

-blir lite innlegg denne mnd, da jeg atter blir
helt satt ut av julestress - i år igjen!
-vi snikstarter med lillejulaften siden papsn skal
jobbe sent denne kvelden, pynter tre og spiser
julegrøt mens vi drømmer om hvit jul og masse snø
-jula feirer vi og koser oss sammen med familie
og venner

-jeg får laget noen julegaver innimellom pynting av 
tennbrikettbokser, sistnevnte ble virkelig
populære og jeg har ennå bestillinger som må lages

Det var vårt 2012, og om du ennå henger på
så håper jeg du har kost deg med et ikke
så lite tilbakeblikk sammen med meg. :o)


3 kommentarer:

  1. Så mange fine ting du har laget og mange fine minner, fra året som gikk:)
    Gleder meg til å se dine kreasjoner i 2013 også:)
    Ønsker deg en fin helg:)
    Clemzy Karin D

    SvarSlett
  2. Så mange flotte bilder! Ser ut som dere har hatt ett fint år i fjor. Håper dere får et like bra og kreativt år i år. ;)
    God helg, og takk for koselige kommentarer i bloggen min. :)

    SvarSlett
  3. Mange fine bilder og flotte minner fra året som var :)

    SvarSlett