søndag 17. juni 2012

De snilleste arbeidskollegaene


Etter ca 11 år på samme arbeidsplass er det ikke
fritt for at noen av mine arbeidskolleger
begynner å kjenne meg relativt godt, og
flere av dem har fått med seg min store
lidenskap for gamle ting og tang.
Og heldigvis for meg så spør flere av
de om jeg ønsker å overta slike
skatter før de kvitter seg med dem.


Så før helgen ble denne skjønnheten min.
En stooooooor, nydelig, brun glassflaske
med hjemmesnekret? stativ, opprinnelig
kjøpt på loppemarked i Sverige.
Har fått informasjon om at dette er en
flaske til å ha melk, saft eller lignende i.
Selv synes jeg den var veldig stor til å
skulle være brukt til melk, de melkeflaskene
jeg har sett tidligere har vært adskillig
mindre på størrelsen. 
Så da lurer jeg på om noen av dere
kanskje vet hva disse flaskene ble 
brukt til???


Tuuuuusen tuuuusen takk, snilleste Vibeke!

 

4 kommentarer:

  1. så flott at de tenker på deg da :)
    Har en slik stor flaske jeg også (uten stativ) men med patentkork, fra mine besteforeldre. Kan ikke huske at det er sagt noe spesielt om hva de ble brukt til, men at de brukte de til hjemmelagd ingefærøl tror jeg nok. Mulig også til saft, som du sier.
    klem :)

    SvarSlett
  2. Heldig grisen. Skulle gjerne hatt en sånn selv...
    Klem Tove

    SvarSlett
  3. Er ikke dette en vin ballong da. Finnes i mange varianter :)
    Elsker også gamleting.

    Klemz

    SvarSlett
    Svar
    1. Mulig d stæmme som du sir at d e en vinballong, men æ trudde dæm va større? Dennan e liksom størrelsen mellom melkeflaske og vinballong om du skjønne... ;o)

      Slett