søndag 24. oktober 2010

Helgepyssel



Guffent vær, en forkjølelse som sitter godt i
og at papsn har jobbet hele helga, har
resultert i mye innetid.
Da er det greit å finne på litt ting å holde
seg opptatt med.


Selv har jeg utfordret symaskinen, for de som kjenner
meg vet de at symaskinen og jeg ikke er helt
på talefot, men jeg gir ikke opp.
Denne gangen har jeg forsøkt meg på å sy
puter. Stoffene er kopphandduker kjøpt på
Kid for en billig penge. Den runde puta i midten
er kjøpt så den kan jeg ikke ta krediten for,
men planen er å forsøke meg på en slik etterhvert.

Ideen til putene har jeg funnet på en blogg her inne,
men beklageligvis husker jeg ikke hvilken...
Synes den puta med grå stripe ble finest, så
mulig det blir investert i en slik til.


Siden han far i byen er innlagt på sykehuset,
ville han kompis lage en liten bli-bra-fort-gave
til han. Så da leita vi fram perlene. Hjertet er til
far og rundingen fikk papsn når han kom hjem
fra jobb. Må nok ut å kjøpe flere hvite perler
da jeg brukte nesten alle til å lage stjerner av
etter et innlegg i Alt om julen spesial.
Tenkte disse kunne bli fine i kjøkkenvinduet eller
som pynt en annen plass til jul.

Da er snart frihelga over og ei ny hektisk
uke ligger foran oss. Ønske alle som er
innom ei flott uke som kommer!



7 kommentarer:

  1. Så flink du e :D

    Her har det ikke blitt gjort mye i helga.. men har vært bra godt å ..
    selv om æ har super dårli samvittighet førr alle klærn som vente på vaskerommet :P :P

    klæm

    SvarSlett
  2. Herlighet Cathrin, kor flink du e. Du og symaskinen......et radarpar.

    SvarSlett
  3. Ska reise bort i jula, så tenke det bli rolige tima på formiddagen :D
    Ja ta fra mæ bloggen.. da bli det krise.. hehehe :P

    E ikke starta i det hele tatt æ heller... Huff...
    Jo forresten, bestilte nån julekort i går.. thats it...

    Trur æ må skrive liste over alle som skal ha gava..
    Å æ vil nok gråte mæ i søvn :P

    Klæm

    SvarSlett
  4. Så lurt å lage pute av kjøkkenhåndkle! De ble kjempestilige :) Du klare sikkert ei sånn rund pute å.

    Kjenne til det med å ikke være på talefot med symaskin ... Æ huske faktisk en gang æ blei så forb... på den at æ åpna kjøkkenvinduet i 2. etg, og satt den i karmen - klar til å kaste den ut! hehe. Geir kom å stoppa mæ, å pakka bort hele maskin :) E nån år siden det. Vi har blitt litt bedre venna seinere :)

    Renate

    SvarSlett
  5. Flotte puter :)

    Nydelig skrivemaskin i innlegget under. Herlig :)

    Nyt dagene og den nye uken!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  6. Så nydelig putene ble (",) Syns du trakterer symaskinen bra!
    Klem fra Karin

    SvarSlett
  7. Så nydelige puter! Ser gjerne flere bilder...

    SvarSlett