onsdag 11. juli 2012

Et lite reisetips

Har du som jeg en pode som er bare 
litt over gjennomsnittet hektet på lego,
tenkte jeg å dele et lite reisetips jeg
fant på en blogg for en tid tilbake.
Husker dessverre ikke hva bloggen het.


Ikke fritt for at legoen ligger strødd omkring
når vi er på tur, og veldig ofte kommer
vi hjem og mangler noen deler. Så da jeg 
så dette tipset, måtte jeg bare ut å shoppe litt.
Har rett og slett tatt en liten lekekoffert, slike
vi også hadde som små og limt ei lego-"matte"
til lokket. Da har man en flott oppbevaringsplass
når legoen ikke er i bruk, og kofferten er fin
til underlag når man evt. sitter i bil eller fly.


Har du ikke en slik koffert liggende, kan jeg
tipse om at Kremmerhuset har denne kofferten
som jeg har brukt på tilbud nå til kr 49,-.
For å lime "matten" til lokket har jeg brukt
dobbelsidig tape fra Biltema. Denne tapen
bruker jeg ofte til mine scrappeprosjekter og 
den sitter som støpt. 

I morgen vender vi nesa mot Tyrkias sol og
varme, skal bli deilig å komme til ordentlig
og ikke minst stabilt sommervær.

Og skulle mot formodning noen skumle
tyver tenke at ja nå kan vi slå til, så vil 
jeg bare informere om at vi har både 
alarm og en snill nabo som følger med
mens vi er borte. ;o)

Fortsatt flott sommer 
til dere alle sammen!  

3 kommentarer:

  1. Gooooood tur, snuppa! nu må du ikke bruke opp alle pengan så du ikke har råd til Oslo-tur i september ;)

    Den lego-løsninga va jo bare digg, den skal æ kopiere :D Kremmerhuset neste :P Tusen takk for tips!

    Å ja, måtte jo bla igjennom den laaaaange utfordringsblogg lista di for å sjekke før æ la ut kort, traff jo på tre av dem ;)

    stor klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk takk! Har nu vel bestandi pænga tel husmorferien vårres, d kalles jo prioritering! ;o) Syns den va vældi smart og så enkel å lage. Han kompis blei storførnøyd.
      Du får hæng i å lage kort mens æ e borte, glær mæ tel å se kor d går me dæ i utfordringen.
      Kos dæ masse!
      -klæm-

      Slett
  2. Det var jo et utrolig smart tips! Så kan de ha lego i kofferten, og leke med den på lokket.

    Takk for kommentar! Vi kan bruke lysthuset hele året, har fått lagt inn strøm. :)

    SvarSlett