mandag 6. april 2009

Mandagstema #7

Denne ukens mandagstemaord er

humor.

Hva er humor for deg? Hva får deg til å le?

Må innrømme at jeg slet litt med denne, så måtte ta meg en tur
innom de andre bloggene for å se hvordan de hadde
løst oppgaven. Mange flotte bidrag, og så mye forskjellige
tolkninger. Vurderte lenge å bare stå over denne gangen,
men så kom jeg på hva jeg kunne bruke.

*****

Humor for meg er alle de fantasifulle påfunnene min kjære
og vår lille sønn finner på for å få meg til å le.
Har vært noen av disse i de snart 3 årene siden vi ble foreldre,
og heldivis har vi klart å fange noen på film.

Badeleker kan brukes til så mangt, som feks. en fjong hatt!

Storlastebilen måtte jo bare testes med han kompis oppi
lasteplanet. Full fart rundt i stua, mens poden
hyler av fryd!

Lekekassa kan romme så mangt, til og med et
lite sjarmtroll!

Pappa har puttet arvingen i lekekassa sammen med alle lekene,
og han satt der så glad og fornøyd!

Det er slike øyeblikk jeg tenker på når jeg hører ordet humor,
og jeg må innrømme at jeg har ledd godt mange ganger.

*****
En annen ting jeg forbinder med humor er at når man har en
liten pode på snart 3 i huset som prater som en foss,
er det ikke fritt for at det kommer noen gullkorn både titt og ofte.
Det hender at både mamma og pappa spruter ut i latter over
ting han sier.

Som feks her en dag han var hos mormor. Vi har i en periode
holdt på med dotrening, med varierende resultat. Vi har flere ganger
snakket om at vi skal dra til byen å kjøpe truser/boksere, men har
ennå ikke klart å få dette gjennomført. Denne dagen hos mormor
kom alt i bleien, hvorpå mormor spør om det ikke var han
som skulle slutte med bleier? Da kommer det kjapt: jammen, mormor,
æ kan jo ikke slutte me bleie førr æ har jo ikke kjøpt mæ truse enda!

Kan tro mormor fikk seg en god latter da ja!

*****
Nå skal jeg ta meg en runde å se på de andre tolkningene,
ønsker du å gjøre det samme kan du gjøre det her!



8 kommentarer:

  1. Så nydelig gutt du har...tror nok det blir mange humørfyllte stunder med en slik sjarmør i huset. Herlig det siste bilde:-)God påske til dere, klem fra Vanja

    SvarSlett
  2. Har er jo en liten hjerteknuser den gutten, såå skjønn! Flotte bilder, han var så søt der i lekekorga. Artig tolkning! Artig det han sa til mormor også. Lo da jeg leste det. Ha det godt og god påske. Hilsen Margit.

    SvarSlett
  3. herlig! Ja, sånne stunder husker man - og det er så kjekt når de festes på linsa :-)
    God påske!

    SvarSlett
  4. Søting du har:) Ja, de er virkelig morsomme i den alderen!!
    Ønske dæ og guttan dine en strålende påske:)
    Stor klem fra Elisabeth

    SvarSlett
  5. Herlige bilder!
    Hehe, ja med barn omkring kan man ofte få seg en god latter :)

    SvarSlett
  6. Ja, dei beste latterkulene har kome i saman med ungane, dei er herlege!

    SvarSlett
  7. Skikkelig artige bilder, og den historien er jo midt i blinken!! Akkurat så ærlige er de små!! Flott innlegg!!

    SvarSlett