mandag 6. april 2009

Scrapping the music - på norsk - sang #6


Sangen på Stm- på norsk denne gangen er:

"Lykken er"

med Hanne Krogh.


*****

Denne sangen har mange muligheter å scrappe til,
men pga alt som har skjedd den siste tiden
har tiden flydd avsted og det var så vidt
jeg rakk å lage en LO denne gangen.

Valget mitt falt tilslutt på dette bildet og denne tolkningen:

Bildet er fra russetoget da jeg var russ i 1994...
...huff, hvor årene har flydd avsted... :O)
Jeg og en av mine venninner sitter på taket av russebilen
vår, og som vi tydelig bærer preg av var 16 mai
en skikkelig festdag og natten ble i hvertfall ikke brukt til å sove.
Noe som resulterte i at formen var noe laber og
en lei influensa hadde gjort sitt inntog.
Det at sneen lavet ned natt til 17. mai gjorde
ikke saken noe bedre, og jeg frøs så jeg hakket tenner.

Men jeg minnes russetiden som en utrolig morsom tid,
festing og farting lamme gode venner.
12 års skolegang skulle feires til fulle, og det var ikke
fritt for at det oppsto endel morsomme og komiske episoder.
Episoder vi har ledd godt av i årene etter.

*****

Som dere sikkert allerede har forstått har jeg valgt ordet

Russ

fra Hannes sang.

*****

Da rakk jeg visst akkurat fristen denne gangen,
men bedre sent enn aldri.... :O)

Har dere lyst å være med på utfordringene til Stm-på norsk
eller har lyst å se noen av de andre fantastisk flotte bidragene,
finner du dem her.

Ta turen innom da vel, kan love at det virkelig er verdt
besøket om du er om så bare litt scrappegal!




4 kommentarer:

  1. Flott LO - om en herlig tid:)

    Stilig det du hadde gjort med de to pinnene:)

    Ønsker deg en flott start på uken - og håper du rekker masse scrappin i påsken:)

    SvarSlett
  2. Wow, denne var sååå kul!!! Digger de små pinnene!!

    God påske!

    SvarSlett
  3. herlig Russe-LO! Digger russestavene! (eller hva det nå heter for noe;) )

    SvarSlett
  4. Stilig! Kult bilde, russestokkene var kjempetøffe og det silluetbildet med ølkasse utrolig kult!

    SvarSlett