søndag 10. oktober 2010

Hadde jeg bodd litt nærmere...

Det er skjeldent at noe i livet er gratis, men av og til
dukker det opp skatter som noen villig gir bort.
Sikkert skrot i manges øyne, men for en med
lidenskap for gamle ting er disse tingene
skikkelige skatter. Bruker å ta turen innom
Finn.no sine gi bort sider innimellom for å
drømme meg bort og kanksje en dag er jeg
heldig og noen i nærheten også ønsker å gi
bort noen skatter. Hadde jeg bare bodd
pittelitt nærmere skulle disse nydelige tingene
funnet veien hjem til meg fortere enn svint.

En bøtte full av gamle skolester hadde jeg helt sikkert
funnet nytten i.

Eller hva med dette nydelige skapet, akkurat et slikt
er jeg på utkikke etter. Husker at farmor og farfar
hadde et slikt i uthuset som vi brukte til dukkestue,
men hvor ble det av da vi tømte huset for salg
etter at de gikk bort....

Hadde jeg hatt større stue hadde nok dette
nydelige antikke pianoet fått seg en plass,
sjekk de fine utskjæringene nederst på siden.
Sukk og atter sukk....


Etter en omgang eller 3 med vaskefilla og malekosten,
hadde jeg nok funnet et plass til denne søte lille
skjenken.
Mye små pusekatter, kaniner, hunder og div.
møbler i ulik stand inne på denne siden, men tar
man seg tiden til å titte litt ekstra så dukker disse
og andre skatter opp innimellom.
Er du heldig bor kanskje ikke du så langt
unna heller at du faktisk kan hente en av de hjem...
Hadde jeg bare bodd litt nærmere....




3 kommentarer:

  1. Mye fint, og gratis på finn.no ja :)
    For ei stund siden, kom jeg over en annonse med noen skikkelig gammeldagse vinduer - i Bjerkvik. Jeg trengte de ikke, da jeg allerede hadde "min" plass å hente fra. Etter at du nevnte du var ute etter slike vinduer, var jeg innom for å se om annonsen forstatt var der - men det var den ikke ... Husker heller ikke hva damen het.

    Ha en flott søndag!

    Renate

    SvarSlett
  2. Hvis du ser noe pittelite i Oslo så får du si ifra, ho mamma kommer ned om to uke og kan sikkert ta med seg oppover...

    Ha en fortsatt fin søndag :-)

    Klem
    Renee

    SvarSlett
  3. Å ja, trur du æ har tenkt den samme tanken mange gang?!?!
    Milliona av ganga e æ sikker på, hehe...
    Håpe du har hatt ei fin helg og ønske dæ ei fin uke!

    Klæm

    SvarSlett