tirsdag 10. mai 2011

Vårtegn 2011 - uke 19

Ukens vårtegn en dag på etterskudd da gårdagen ble
tilbragt på sofaen med en lei migrene. Hodet
er nå på bedringens vei, men kjennes ut som
jeg har vært på en heidundrende fest i går.
Etter noen dager med regn er våren nå
virkelig kommet til oss her i nord,
sol fra skyfri himmel og ca 14 varmegrader.
Har værmelderne rett så venter ei vårlig
og flott uke på oss.


Regnet som har vært i helga har virkelig satt fart
på tiningen av sneen, og nå er nesten hele
hagen vår fri for sne. Bare noen små flekker igjen.
Så nå satser jeg på at finværet holder seg slik at
plena får tørke litt før jeg går laus med riva.


Regnet har også fått bladene på trærne til å sprette,
men legg merke til all sneen i Fagernesfjellet i bakgrunnen.
Ennå er det nok noen som drister seg til skikjøring
på toppen, skisenteret her i byen pleier værtfall
å reklamere for at skisesongen her varer
helt til St. Hans.


Årest første klesvask er også kommet
på snora, er så godt å endelig kunne tørke
klær ute igjen. Lukter så deilig og endelig
slipper hele gulvet på vaskerommet å være
okkupert av tørkestativ.

Ønsker du å se flere vårtegn trykker du
på linken til Humlebacken i sidebaren min.



2 kommentarer:

  1. Hei på deg:)

    ÆSJ - Migrene er moe skitt - bra du er bedre i dag:)

    Så fint vårtegn du viser - mitt vårtegn er ikke fint nemlig..hihi...Prøvde nemlig bunaden min..sukk...visste ikke at den kunne "krympe i skapet"..kan jo ikke være noe annet vet du..hehehe..:)

    Ha en flott uke!
    MIMMIKLEM:))

    SvarSlett
  2. Migrene er noe herk. Kjenner til den...
    Ønsker deg en fin uke
    Klem Tove

    SvarSlett