fredag 30. april 2010

Litt oppdatering og konkurranse

Dagene og ukene flyr avsted og i morgen er det
1. mai. Har ikke fått skrevet så mange innlegg den
siste tiden, har hatt fullt opp med kortlaging
forutenom litt sykdom. Mai-måned er den store
konfirmasjonsmnd og har derfor fått
en del bestillinger på kort. Bildene under er av
noe av det jeg har laget den siste tiden, men det
meste har dratt ut døra før jeg har rukket å ta
bilde. Har arbeidshelg denne helga, så da blir det
ikke tid til så mye mere enn jobb og lage flere
kort. Satser på at jeg får laget ferdig noen
iløpet av helga av de som skal være
færdi til neste helg.

En liten sko som dåpskort til en liten gutt som
skal døpes i helga. Disse skoene er vel egentlig
beregnet til å bruke som bordkort, men laget
et lite kort til å rulle sammen og stikke nedi
skoen til å skrive hilsen på.

Et konvoluttkort laget til ei jente som jeg
tror har konfirmasjon i helga.

Hvert år på denne tiden når jeg henter arvingen
i barnehagen så dukker det opp små
plastkrukker som de søte små har plantet
solsikker i. Kjenner svetten pipler fram i panna
hver gang, da mine grønne fingre slettes ikke er
blitt noe grønnere siden i fjor eller året før.
Da skjønner dere sikkert hvilken skjebne de
stakkars solsikkene går i møte når de
kommer inn døra her. I fjor trodde jeg at
jeg skulle klare å få den plantet ut i hagen,
men etter en uke ferie i Sandnessjøen var det
ikke mye blomster igjen å plante ut. Bare to
inntørkede stilker lå utover kjøkkenbenken.
Blir så imponert og en liten anelse misunnelig
når jeg ser bilder av andres solsikker som kan
bli opptil flere meter, har aldri klart dette
kunststykket selv. Ikke engang da jeg glad
og fornøyd kom tuslende hjem med en
allerede halvdød solsikke i hånda fra
barneskolen.

Har fundert og fundert hvordan jeg skal
klare å huske å vanne den stakkars blomsten,
og da slo tanken meg...hvorfor ikke lage en
litt utradisjonell konkurranse på bloggen min?
Jepp, det tror jeg kanskje det er som må til!
Vet jeg har lovet en blogcandy tidligere,
og den kommer. Planen var at denne skulle
inneholde scrappeutstyr, så da tenker jeg at
den lille blomsterkonkurransen min skal
dekke over alle og da skal jeg heller finne
en gave som alle kan være med i trekningen
av. Skal lage et eget lite innlegg om selve
konkurransen og reglene for å være med
og poste iløpet av helgen.

Er det noen som har noen supre
tips å dele ang hvordan få en solsikke til
å overleve lengre enn 2 uker så tas de
imot med takk! ;o)

Da gjenstår det bare å ønske alle sammen
en suuuuper

helg og god 1. mai!! :o)





6 kommentarer:

  1. Hei
    Flott sko du har laga !
    Æ e på leiting etter et fint alfabet,og lura på ka det hete det som du har brukt her ?
    Ang solsikkene til gutten din.
    Jeg ville ha tatt ei"skive" med oasis nedi ei blomsterpotte og satt solsikken oppi, sørg for å holde oasisen fuktig :-)
    Lykke tel
    God helg til deg og kameraten din ;-)
    Klem-Helle-

    SvarSlett
  2. Kjempefine kort du lager som vanlig.
    Mitt tips er at de først og fremst må stå kaldt og lyst, da unngår du at de blir lange og tynne.
    Ellers så er det å huske å vanne, evt kan du ha de i fosterhjem hos noen med litt grønnere fingre=)
    God helg!

    SvarSlett
  3. Å så flott!!! Jammen lager masse fint, herlige farger på begge disse :-)
    Skjønne sko.
    Så gøy med solsikke, morsomt med "hjemmelaget".
    Ha en flott helg :-)
    Klem Guro

    SvarSlett
  4. Her var det mye flott!!! Herlige sko og flott konvoluttkort ;)
    Ønsker deg en riktig god helg ;)
    Klem, Anette

    SvarSlett
  5. Hei på deg Cathrin!

    Jeg har den store glede å gratulere deg som vinner av min candy!

    Den nybakte 16 åringen her i huset fikk bestemme et tall mellom 1 og 87 - han sa 73 - og det var deg:)

    Send en epost til meg med adressen din så skal jeg sende innholdet i candyen til deg ovver helgen!

    mlind-to@online.no

    Fortsatt god helg - og gi den lille hjertknuseren din en go'klem fra meg;)

    Klem fra Marit

    SvarSlett
  6. Hei snuppa:)
    Nyyydelige kort du har laga som vanlig:)
    Hehe...kjenne mæ så ijænn når det gjeld de der plantan...trur æ å du må ha like lite grønne fingra...tvi tvi for at du klare å hold den i livet denna gangen:)
    Lure på at den kanskje klare sæ bedre om du plante den ut jo før jo heller, hehe:)
    God helg Cathrin og håpe trækkan vårres dukke opp snart:)

    Klæm

    SvarSlett