mandag 7. mars 2011

Vårtegn 2011 - uke 10



Været vi har hatt den siste uken, regn, sludd, snø, holke og vått
har ikke fristet mye til å være ute å lete etter vårtegn,
men jeg har da funnet noen likevell...


Helgen har vært mild og fin, og da tiner og drypper det fra
takene. Til og med sola tittet så vidt inn kjøkkenvinduet mitt
på søndags formiddag. Deilig!


Det andre vårtegnet denne uken er at han kompis
kom hjem fra barnehagen med egetprodusert
fastelavensris. Ungene har selv vært i skogen å hentet
greiner, som de har pyntet med fjær i forskjellige og
sterke farver. Så nå venter vi spent på om det blir å
springe ut noen grønne blader etterhvert...

Det var mine små vårtegn for denne uken, ønsker du å se
flere kan du klikke på bildet av utfordringen i sidebaren
min. Mange flotte bidrag både fra Norge, Sverige,
USA og Nederland.




3 kommentarer:

  1. Ja er det ikke herlig med vårtegn. Her har vi hatt varmegrader noen dager når. Ser at sneen forsvinner sakte men sikkert. Minuset er at det er masse is ute. Farlig, farlig.
    Ønsker deg en fin dag
    Klem Tove

    SvarSlett
  2. Så koselig med egenprodusert ris til fastelavn! Det er gaven sin det. Og helt klart et fint vårtegn! Ha en fin uke!

    SvarSlett
  3. Takk for koselige ord inne hos meg. Nu har jeg nettopp kommet hjem fra barnehagen. Har vær der ei god stund i lag med han Aron. Han syntes det var vanskelig å begynne igjen, og var fryktelig lei seg når jeg dro... De skal ikke være så lenge der i dag, men det er viktig å komme tilbake til hverdagen igjen.

    Ønske dæ en fin dag!
    Klæm

    SvarSlett