mandag 20. august 2012

Første skoledag

Stor gutt superklar for 1. skoledag
 
Hit et steg og dit et steg,
de rusler avsted på skoleveg.
Gutter, jenter, mange små,
skoleklar med sekken på.
 
Greit med en kompis som skal samme vei og 
i samme klasse
 
Tusen tanker flyr med vind,
i et lite barnesinn.
"Vil jeg lære det jeg skal?
Alfabet og mange tall..."
 
 Hilse pent både på rektor og frøken

"Vil jeg finne nye venner,
treffe noen som jeg kjenner?"
Skolegutt og skolejente,
mye nytt de har i vente.
 
Egen pult med navnelapp
 
Ønsker alle på hvert trinn,
lærelyst og åpne sinn.
 
Ann-Heidrun


Da var 1. skoledag over, og leksene til i morgen 
er gjort. For ja, det ble lekser selv på første 
dagen... ;o)
En sliten skolegutt med hodet fullt av
nye inntrykk, sloknet som et lys da han
la hodet på puta. 
I morgen er atter en skoledag!
 


 
 

2 kommentarer:

  1. Flott skolegutt!

    Ja tenk som tiden flyr. Mine startet i 4 og 7 klasse idag - synes nettopp jeg gikk gravid ;)

    Lykke til med skolestart og lekser :)

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  2. Så spennende. Vi husker vel alle vår første skoledag. Spenningen og gleden.
    Lykke til med skolegutten.
    Klæm fra Susanne

    SvarSlett