mandag 12. oktober 2009

So cute 2 - gjenbruk

Utfordringen fra Thats just so cute denne gangen
lyder som følgende:

"Denne gangen vil vi at dere skal bruke ting som dere
til vanlig ikke ville ha brukt! Ting som til vanlig blir kastet.
Eller kanskje noe du bokstavelig talt har funnet i søppla?
Tomme emballasjer, gamle aviser, papirbiter, rester av
tekstiler, knapper osv. Det er faktisk utrolig mye man
kan scrappe hvis du tar en titt i boden eller i skapet.
Vi vil at dere skal tenke miljø og gjenbruke søppla som
blir kastet. Og ja, du kan blande "søppel" og nytt!"

Jeg har valgt å lage en sparebøsse av en tom Pringlesboks.


Har dekket boksen og lokket med designark som er kjøpt
på Nille for en tid tilbake. Pyntet kanten rundt lokket, som også
er dekket med samme dekorark, med et blomsterbånd som har
ligget i kaffe natten over for å få brunfarven.
Båndet er fra Panduro og var opprinnelig tenkt til
et kort jeg laget tidligere, da det ikke ble brukt ble det
liggende å slenge.
Spellbinderen er trykket ut av embalasjen til stempler
kjøpt på Panduro og svertet i kantene med Distress Ink,
tagsen er en gammel til/fra lapp som
er påført Distress Ink -vintage photo- med våtserviett.
De rosa stickersbokstavene er fra Panduro og
den andre teksten er stemplet med alfabetstempel
som jeg ikke husker hvor jeg har kjøpt.
Pyntet med blomster fra Mulberry, rosene og
roseknoppene er fra Storyteller og blader fra Panduro.
Splittbindersen i midten av den store blomsten er fra
Panduro, mens de små perlene er restepynt etter ett bryllup.
Den store sommerfuglen er laserark farvet med Distress Ink
fra Panduro, mens den lille sommerfuglen er stanset ut med
Fiskars-punch av et resteark jeg hadde i kartongresteesken.
Har også pyntet med en sølvramme fra Panduro med
ett kronestykke fra 1940 som jeg hadde liggende i et skap.
Skjært et avlangt hull i lokket for å putte penger i.



8 kommentarer:

  1. For en lekker og gjennomført sparebøsse!
    Flott pyntet, jeg digger pengen, det var en stilig detalj!
    Tenk så gøy når denne er full og du kan handle med god samvittighet. :D

    Takk for at du deltar! ;D

    SvarSlett
  2. Du er genial! kjempegod idè! Bra tenkt og dette må jeg virkelig prøve meg på! Takk for inspirasjon!
    Og takk for at du deltar hos oss!

    SvarSlett
  3. Kjempesmart!! Da e det bare å spare og shoppe i vei :)
    Stilig, va den!

    SvarSlett
  4. Lekkert. Så morsomt å gjøre det om til en sparebøsse. Takk for fin inspirasjon.
    Klæm Susanne

    SvarSlett
  5. Kjempefin sparebøsse du har laga :)

    SvarSlett
  6. virkelig en lekker løsning på oppgaven, fargebruken er flott og detaljene er gjennomførte.

    Takk for ditt bnidrag=)

    SvarSlett
  7. Så bra gjennomført oppgave. Veldig kreativt gjort. Takk for at du vil leke med oss:)

    SvarSlett
  8. Flott sparebøsse! Og den krona i ramma var perfekt!!!

    Takk for at du deltar!! :)

    SvarSlett