lørdag 1. januar 2011

Bloggåret 2010 (Obs: laaaangt innlegg og mye bilder)



Kan ikke legge skjul på at blogging er blitt en
ganske så stor hobby for meg, og den første dagen
i det nye året har vært en skikkelig sløvedag og jeg
har brukt mye av tiden til å titte gjennom fjorårets
innlegg. 2010 ble virkelig et flott år for oss, masse gøy
og spennende har vi vært med på.


Januar var en rolig måned, hverdagen var tilbake med
jobb og barnehage. Men vi rakk å få testet ut nyskøytene
han kompis fikk i julegave og mamsn fikk også forsøkt seg
på isen.


Februar var det kaldt, kaldt og kaldt, så mye tid ble tilbragt innendørs
hvor vi fyrte i ovnen og koste oss med inneting.
Men vi hyrte oss godt og fikk en flott dag i akebakken sammen
med gode venner.

Endelig begynner det å bli litt mildere ute, og med mars
kommer også vinterfestuka hit til Narvik. Ungene kler seg
ut og går i tog, og jeg og kjæresten får med oss konsert med
Paperboys. Vi tester ut akeforholdene i Arebakken i Beisfjord
sammen med gode venner, og begynner så smått å pynte med
litt påskepynt, både hjemmelaget og kjøpt.


April kommer med påske, fri og et fantastisk flott påskevær.
Vi storkoser oss ute på tur nesten hver dag, i Håkvikdalen,
på Haugfjell, i akebakken og på skøytebanen sammen med
gode venner og familie. Dette er virkelig drømmepåsken,
og årets grillsesong er igang.
Dette er også måneden hvor jeg for første gang er med
på messe hvor jeg viser fram endel av det jeg scrapper.
Kjempespennende, litt skummelt og ei veldig flott messe.


Mai måned fortsetter med strålende vær, vi rydder og fikser i hagen,
er på tur i skog og mark, feirer nasjonaldagen i strålende vær.
Dette er virkelig barnas dag, med tog, så mye is han kompis klarer
å spise og ellers massevis av kos. En av kveldene denne måneden tilbringes
sammen med kjæresten på Dagfinn Lyngbøs show; Evolution.
En kveld med så mye latter og fliring at tårene triller.


Men da juni kommer er også finværet over for oss nordlenninger.
5. juni ligger nysnøen langt nedi fjellsidene, og dette skulle bli
starten på en skikkelig dårlig sommer her i nord.
Kjæresten fikk godkjent hovedoppgaven og endelig kunne
han (og vi) feire at 3 år med studier var over.
St.hans ble feiret i skogen sammen med familie og venner,
godt påkledd og med frosne fingre.

Juli måned nyter vi de få sommerdagene vi har og klipper plena
mellom regnbygene. Denne måneden blir han kompis stor gutt,
hele 4 år som feires med venner og familie. Årets kake til
bursdagsgutten er selvsagt en Star Wars kake, og tutta blir
pakket bort i bytte med Nintendo DS i bursdagsgave.
Vi får kjempekoselig besøk sørfra, min gode venninne med
familie får sneket inn et lite besøk...det første på mange år.
To uker blir tilbragt på hytta til mormor & Co i Skjomen,
mens de koser seg i sydens varme.

Når august kommer er vi lei regn og atter regn, så vi hopper i
bilen og vender nesa mot Finland for ei uke ferie i sol og varme.
Desverre kommer vi ikke lenger enn nesten til Haparanda før bilen
bryter sammen og vi forfølges av uhell. Men vi koser oss på ferie, og
til sist er vi hjemme igjen både vi og bilen. Det blir trommet sammen
til bryllup for et vennepar som feires langt ut i de små timer.
Endelig får vi litt sommervær og årets første bad i fjæra blir tatt.

Siste helga i august koser vi oss i Skjomen med arrangementet
Skjomen - helt rått! og når September kommer tar jeg og min gode
scrappevenninne oss en aldri så liten husmorferie sørover for å få
med oss StempelScrapmessa. Kjempekoselig tur og koffertene stappet
full av nytt scrappeutstyr når vi kommer hjem. Denne måneden starter
jeg sammen med flere av arbeidskollegene mine på fotokurs,
endelig skal jeg lære å bruke speilrefleksen og jeg knipser ivei.


Oktober måned og jeg og han kompis leker turister i egen by,
knipser bilder og koser oss i nydelig høstvær. Jeg og naboene
slår oss sammen for å ta opp kampen mot buskene på nersiden
og for å ta utsikten mot byen tilbake. Dessverre kommer snøen tidligere
enn vi hadde regnet med, så dette prosjektet må nok fortsettes til
våren. Christine med bloggen Hvit Stil åpner ny butikk og trommer
sammen til kjempekoselig bloggtreff. Damenes aften på Byggmaker
klarer jeg også å få sneket inn i en hektisk hverdag.


November og denne måneden er det min tur å bli feiret av
familie og venner. Vi begynner å glede oss til jul, er med å
tenner julegrana 1. søndag i advent og lurer fram litt adventspynt.
Ennå er det jo lenge igjen til jul...eller....


Endelig er desember her, vi åpner julekalender, har førjulskos
på 4H-gården, baker kakemenner, har koselig besøk av venner
sørfra, lager julekort og julepynt. Dagene raser avsted og i år som
i fjor oppdager vi fort at vi startet juleforberedelsene altfor sent.
Når vi i tillegg blir liggende syke en etter en, så er det bare å innse at
alt vi plana får vi ikke gjort i år heller...men jul ble det uansett.


Nyttårsaften 2010 feiret vi sammen med gode venner her hos
oss, på menyen sto det kalkun med alt som hører til.
Raketter ble sendt opp og vi hadde panoramautsikt mot
byen når alle rakettene gikk i luften rundt kl 2400.
En kjempekoselig kveld!

Så da gjenstår det bare å ønske
2011 hjertelig velkommen,
satser på at dette året blir ennå bedre
enn fjoråret! :o)


1 kommentar:

  1. Så koseli innlegg :D arti å se ka dokker har gjort i fjor :)
    Glær mæ til å følge dæ videre i detta året, å forhåpentligvis at vi kanskje klare å lage til nån skravlekvelda? :D

    Klæm

    SvarSlett