mandag 7. juni 2010

Værsjuk 2

Endelig har jeg fått knødd meg til
å lage et lite innlegg om hvordan
Solvår har det. Hun vokser og vokser
der hun står i vinduskarmen på kjøkkenet.
Hele 64 cm er hun blitt.

Lurer på om hun også er litt værsjuk,
da hun henger litt med bladene og ser litt
pjusk ut. Har stullet og stellet med henne,
men ser ikke ut til at det hjelper.
Skjønner henne godt jeg, hun ønsker nok
like mye som meg å kunne komme ut og få
litt sol og varme på bladene...men med 4 grader
så tør jeg ikke å plante henne ut. Senest i går
trodde jeg noen hadde griset til fronten på bilen min
med såpe, men da jeg tok en nærmere titt viste det
seg at det var SNØ!! Vi skriver 7. juni og snøen legger
seg på bilvinduet?? Er det rart vi føler oss litt pjusk??

Satser på at både sola og varmen kommer nå,
vi trenger det så sårt etter en lang vinter!
Skal fortsette å stulle og stelle rundt henne,
så får vi håpe at hun kommer seg.
Ønsker du å være med i min lille
vår/sommerkonkurranse kan du gjøre
det her!


3 kommentarer:

  1. Håper solen kommer til deg snart og. Vi har hatt mye møkka vær men i helgen skal jeg ikke klage.
    ha en fin dag

    Klem Tove

    SvarSlett
  2. Skjønner dere er utålmodige, np skulle vel sommeren vært hos deg også! Men jeg har tro på at den snart kommer og så har jeg bestilt finvær i nord medio juli og i august :) Da skal jeg nye hyttelivet :)

    Og ikke mist trenger Solvor noen stråler for igjen å strutte. 64cm høres lovende ut..

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  3. Skal si hun vokser :-) Håper varmen kommer til dere snart; den har begynt å nå oss, og det er herlig!!!
    Lurer på om hun kanskje drømmer om enda bedre plass? Mine begynte å bli litt pjuske før de fikk bedre plass; men det var grønnsaker og ikke solsikker da. Ikke vet jeg.
    Men hun ser da staselig ut, og 64 cm er litt av en høyde :-)

    Ha en herlig uke!!!

    Klem Guro

    SvarSlett