onsdag 9. februar 2011

Frøken Solslikk 2011

Anne med bloggen Moseplassen kårer
Frøken Solslikk 2011


Siden sola som endelig er kommet tilbake hit til oss i nord,
er godt gjemt bak snøtunge skyer og lavende snøfnugg,
er dette en flott måte å drømme seg bort til sommer og sol.
Tenkte som så at dette var jo en konkurranse som var midt
i blinken for Solvår, solsikka som han kompis hadde med
hjem fra barnehagen og som ble overlatt til en heller usikker
skjebne i mamsns veldig lite grønne fingre og en sommer
som viste seg fra den regnvåte siden. Stolt som en hane
klarte jeg mot alle odds å få den stakkars blomsten både
til å vokse og blomstre, og mener virkelig hun fortjener
tittelen Frøken. Så da presenterer jeg herved

Frøken Solvår


Frøken Solvår kom flyttende hjem til oss i begynnelsen av mai 2010,
og stakkars mamsn ble både svett og fortvilet da minnene om
hennes solsikker fra barndommen var at de aldri overlevde
turen hjem fra skolen engang. Hun vred hodet for ideer om hvordan
hun skulle få den stakkars planten til å overleve og kanskje
få lov til å slå ut i full blomst. Det var da ideen om å lage en
aldri så liten konkurranse her inne på bloggen oppsto, og flere
store og små optimister gjettet hvor lang de trodde
Solvår, som hun ble døpt,
ville bli før hun blomstret eller evt. måtte gi tapt for
mamsns manglende grønne fingre. Når så mange
hadde trua på meg så kunne jeg jo ikke svikte, og
voktet og stellet alt jeg kunne med den lille blomsten.
Dette viste seg å være redningen for Solvår, for selv om
hun nesten druknet i regn og sola glimtet med sitt fravær
nesten hele sommeren, vokste hun seg stor og sterk.
En solrik dag i slutten av august, da hadde hun blitt hele
145 cm høy, slo hun ut i full blomst. En nydelig gul
stor sol! Mamsn pustet lettet ut og var så kry, så kry...
Endelig hadde jeg klart det, og Solvår fikk stå
i solveggen på baksiden og bare spre glede og
minner om en sommer som aldri kom helt igang.

Ønsker du å drømme deg bort i sommerlige
bilder, blomsterflor og humlesurr bør du
ta turen innom Moseplassen, og har du et bilde
av en blomst som fortjener tittelen frøken
synes jeg du skal hive deg med i konkurransen.


Redigering: Akkurat i det jeg postet innlegget sprakk
skyene opp og sola tittet fram. DEILIG!

3 kommentarer:

  1. Fine Solvår, og godt gjort av deg å få den til å vokse og trives. Slike barnehagebarn har ofte hatt det litt skrant i starten og da blir det fort trøbbel når de først kommer hjem og i bakken.

    Herlig kandidat, og hyggelig at du er med på konkurranse :)

    SvarSlett
  2. Så nydelig Frk. Solvår er.
    Lykke til!
    Så kjekt du vil være med på min
    Give Away. Lykke til!
    Ønsker deg en fin helg.
    Klem Mio

    SvarSlett
  3. Solsikker er jo bare det første jeg tenker på når missetittelen dukker opp på skjermen. Blir soleblid av solsikker! Lykke til.

    SvarSlett