mandag 14. februar 2011

Vårtegn 2011


Ikke fritt for at jeg kjenner et stort savn etter vår, sol
og sommer. Er lei vinter, kulde og sne, og ønsker derfor
alt som har med våren hjertelig velkommen.
Så da jeg kom over vårtegnutfordringen inne hos
Humlebacken ved en tilfeldighet tenkte jeg at dette
kanskje kan gjøre ventetiden noe kortere.
Dessuten er det en flott mulighet til å få
brukt kameraet litt mere.



Det er 3. året Humlebacken kjører igang med denne
utfordringen, og den går ut på at man hver mandag
fra 28. februar skriver et innlegg om ting som viser at
våren er på vei. Tegnene trenger ikke være fugler eller
blomster, men alt som viser at våren er i anmarsj som
feks. at hoppetauene er kommet i butikken, det drypper
fra taket, en edderkopp som har våknet til liv igjen osv.
Noe som er veldig greit her i nord hvor sneskavlene ligger
meterhøye og sola skinte for første gang for under en
uke siden etter ca 2 mnd med mørketid. Ikke
mange spirer som titter fram her ennå...

Er du som meg lei av vinter og sne, og ønsker å være med
på utfordringen kan du melde deg på HER! Hadde vært
moro om mange fra vårt langstrakte land ble med så
vi virkelig kan få se hvor forskjellig våren i landet vårt er
og ikke minst hvor tidlig/sent den kommer.




2 kommentarer:

  1. Kanskje jeg kan ta bilde av sykkelen min hver mandag?
    Artig med utfordringer. Spesielt når det handler om vårtegn.
    Savner ikke våren ennå, vil ha vinter en stund til. Men når jeg først begynner å tenke i de baner, da må det skje fort.
    Ha en fin dag, Cathrin!

    SvarSlett
  2. Hjelpes æ glede mæ til du skal legge ut vårtegnbildet ditt 28.:) Særlig hvis det fortsatt ser sånn her ut da:)
    KLEM!!!

    SvarSlett