mandag 21. februar 2011

Jeg er hekta!

Dette er et innlegg jeg aldri hadde trodd jeg skulle
skrive, for de som kjenner meg vet at jeg ikke akkurat
er den som er ivrigst når det kommer til trening.
Men det var før jeg oppdaget

ZUMBA!


Jepp, jeg er hekta, og gleder meg skikkelig til neste
trening. Vet ikke hvem som ble mest overrasket av
jeg og min gode "trenings"-venninne da det plutselig
datt ut av meg at jeg synes vi bør trene flere dager
enn vi gjør nå etter endt trening sist.

Ja jeg er kresen når det kommer til trening, styrketrening er
alt for kjedelig og ensformig, jogging HATER jeg, spinning
gikk jeg fort lei, men dette er bare

GØY, GØY, GØY!



Den blide karen på bildet over er mannen som "oppfant"
Zumba ved en tilfeldighet på midten av 90-tallet,
Beto Perez. Han jobbet som aerobic-instruktør og hadde
glemt musikken til treningstimen sin, så da improviserte han
rett og slett med musikk han var vokst opp med (Salsa og
Merengue) som han hadde liggende i sekken. Å vips så var et
nytt fitness konsept født.

Wikipedia skriver bl.a. dette om Zumba:

Music is the key ingredient to Zumba classes.The score, created with
specific beats and tempo changes, transitions the workout from one toning,
strengthening or cardio move to another, and targets every major
muscle group in the body. The Zumba program borrows from the following
dance styles: Cumbia, salsa, merengue, mambo, flamenco, cha-cha-cha,
Reggaeton, samba, belly dancing, Bhangra, hip-hop, and tango.

Må nok innrømme at jeg aldri har vært noen danseløve,
og koordinasjonen tror jeg bare vi lar være å snakke om...
men det er lenge siden jeg har ledd så mye av meg selv
som på disse timene. Med et slagord som sier:
Ditch the workout - join the party!
...ja da kan det jo ikke bli annet enn gøy!

I morgen er det endelig Zumba-tirsdag igjen! :o)




Alle bildene er lånt på nettet!

5 kommentarer:

  1. Det er en ypperlig ting å bli hekta på :) Stå på..

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  2. Har hørt at zumba er hysterisk morsomt. Har lyst til å prøve. Jeg syns all trening som step, aerobic, spinning o.l er ufattelig py. Men dette ser morsomt ut.
    Nyt dagen
    Klem Tove

    SvarSlett
  3. Enig, Zumba e skikkelig artig! Kor du trene?

    SvarSlett
  4. *beunder deg* ;) Æ e nok altfor makelig til å hive mæ på nå sånt ... har vært støttemedlem før på treninssenter her i byen. satse på at æ får nok trim de gangan æ går opp til mattisheimen :)

    Ja, enig med du! Mye bedre å bla i papir, enn å lese på nett! Kommer nok aldri til å bli tilhenger av nå anna :)

    Ha en fin kveld!

    Renate

    SvarSlett
  5. Skulle ha skrevet noen ord til deg her inne for lenge siden, men har ikke kommet meg til det før nå. Vil bare takke deg for omtanke og gode ord inne på bloggen. Det gir styrke i tunge stunder å oppleve at andre bryr seg.

    En varm klem fra mæ til dæ!

    SvarSlett